Практический психолог ЭУВК№5: Котляревская Елена Александровна

Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2020 » Октябрь » 26 » Скарбничка для батьків: як розвивати самостійність у дітей
12:40
Скарбничка для батьків: як розвивати самостійність у дітей

Як розвивати самостійність у дітей

Правило 1. Визнання особи дитини і її недоторканності. Відсутність свавілля в діях батька і матері.
Правило 2. Формування адекватної самооцінки. Людина з низькою самооцінкою постійно залежить від чужої думки, вважає себе недостатньою.
 Формування самооцінки дитини залежить від оцінки її батьками, оскільки в ранньому віці дитина ще не уміє оцінювати сама себе.
Правило 3. Залучати до сімейних справ. Можна проводити мінінараду за участю всіх членів сім'ї, спільно планувати сімейні справи.
Правило 4. Розвивати силу волі дитини. Навчити проявляти витривалість, сміливість, мужність, терпіння. Учити докладати зусилля для досягнення мети.
Правило 5. Учити планувати. Складати план дій. Велику і складну справу розбивати на ряд менших конкретних дій.
Правило 6. З малих років залучати до праці. Вимагати виконання домашніх обов'язків, доручень. Можна налагодити домашнє виробництво – навчання ремеслу, підвищення самооцінки, зближення членів сім'ї.
Правило 7. Навчити спілкуватися з іншими дітьми, людьми. Модель батьківської поведінки.
Правило 8. Формувати етичні якості: доброту, порядність, співчуття, взаємодопомогу, відповідальність.
Як усунути конфлікти між дітьми.
Правило 1. Замість того, щоб старатися не помічати негативні почуття дитини по відношенню до брата або сестри, усвідомте їх самі і допоможіть усвідомити дитині. Назвіть передбачуване вами почуття дитини, покажіть, що ви його розумієте. Розуміння почуттів їх називання -- цілюще впливає на дітей. Коли ви дозволяєте дитині переживати негативні почуття – вислуховуєте її спокійно, показуєте, що розумієте її , це приведе до появи позитивних емоцій.
Правило 2. Постарайтеся допомогти дітям знайти безпечний і нешкідливий вихід для їх негативних емоцій: привчайте їх виражати свої почуття в символічній формі (малюнок, ліплення, лист, вірші і т.п.). А не в лайці або бійках. Цьому саме і треба навчити дитину: усвідомлювати своє почуття і уміти його конструктивно і безпечно виразити, а не забороняти собі це . Правило 3. Втручаючись в бійки, припиняйте їх негайно, але при цьому прагніть не займатися з'ясуванням того, хто кривдник, а хто жертва. Приділіть увагу постраждалій дитині, виразіть віру в здатність дітей самостійно вирішувати свої суперечки без бійки. Не привчайте дітей до того, щоб їх суперечки вирішували батьки, заохочуйте їх самостійно вирішувати.
Правило 4. Намагайтесь не вимагати від дітей прояву любові. Ваша поведінка постійно перед очима дитини.
Правило 5. Віднесіться до негативних почуттів дитини як до природних , а не як до зловісних ознак того, що дитина зла, заздрісна, погана.
Підводні камені домашнього завдання
Чи замислювалися ви‚ коли і як виконувати домашнє завдання, щоб досягти найвищого результату, щоб працювати з радістю? І тут же постають інші запитання: чи отримає учень насолоду від своєї роботи‚ чи сам учитель відчує задоволення в процесі перевірки... Як же вирішити цю проблему? Виявляється, існують шляхи розв’язання.
У будь-якій справі головне—почати. Для багатьох дітей найважче саме це‚ вони всіляко відтягують початок, відразу виникає безліч виправдань («ще трошечки»).
Перше. Сядьмо за уроки ну хоч би за хвилинку до того‚ як мама почне нагадувати, що час сідати... Немає нічого гіршого, ніж братися до роботи після нагадування, сваритися з мамою через це‚ бурчати: «Сам знаю...» Просто потрібно випередити її і першому згадати про уроки.
Запропонуйте учням таке змагання, і кількість конфліктних ситуацій різко зменшиться.
Друге. Робоче місце. Усе повинно бути готовим до роботи. За столом повинно бути затишно.  Ми готуємося до радісної роботи!
Третє‚ найважливіше. Як настроїти себе на роботу? Посміхніться, потріть долоні і скажіть собі: «Зараз я сяду за математику і робитиму її із задоволенням! Я дуже люблю математику!» 1 навіть торкнімося підручника, присунемо його до себе з любов’ю. Підручники, зошити‚ ручки‚ лінійка, фломастери... Торкнімося їх‚ погладьмо, і настрій поліпшиться в передчутті зустрічі з цікавою роботою!
Усе це — своєрідний ритуал. Звичайно, спочатку діти гратимуть роль «закоханого» в математику учня‚ але поступово результати їхньої діяльності поліпшаться, а значить, учні й справді полюблять математику і з радістю виконуватимуть домашні завдання.
Так‚ ми сіли за стіл (це найважче!), у нас все готове до роботи‚ ми настроїлися на роботу‚ а чи готова наша голова? Треба потурбуватися і про це. Прийміть таку просту пораду: скористайтеся «чарівною ниточкою» — і успіх гарантовано! Візьміть фломастер, краще улюбленого кольору, і намалюйте лінію‚ немовби кошеня бігає по кімнаті і заплутує нитку.
А тепер подивіться на точку перетину в центрі аркуша. Якщо ви дійсно дивитеся на цю точку і не відволікаєтеся, то з нею справді почне щось відбуватися: вона може змінювати колір‚ блимати, зникати тощо. Це означає, що ви сконцентрували свою увагу і готові виконати будь-яке завдання. Ниточку треба використовувати як перед початком, так і під час роботи. Наприклад, розв’язали задачу‚ подивилися на ниточку, сконцентрували увагу‚ відпочили, — тепер можна братися і за приклади. До речі‚ «чарівною» ниточку назвали самі діти.
І ще одна порада: діти дуже швидко втомлюються від статики, вони не можуть довго сидіти. І тому правило можна і потрібно вивчити стоячи‚ а вправу зробити сидячи.
Усе вказане вище справді дає високий результат: у дітей з’являється інтерес, а це — головне.

Просмотров: 132 | Добавил: lenusida | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт
Часики
Поиск
Календарь
«  Октябрь 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Википедия
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Сделать бесплатный сайт с uCoz