Практический психолог ЭУВК№5: Котляревская Елена Александровна

Меню сайта
Категории раздела
методические разработки [4]
ПСИХОЛОГИЯ В КАРТИНКАХ и ПРИТЧАХ [10]
Телефоны горячих линий [4]
РОДИТЕЛЯМ НА ЗАМЕТКУ [12]
Анкеты для педагогв [1]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » методические разработки

Моніторинг мотивації професійного розвитку педагогів як засобу підвищення ефективності діяльності освітнього закладу

1. Поняття мотивації і професійного розвитку: теоретичний аспект питання.
          Мотивація - це сукупність внутрішніх і зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, задають межі і форми діяльності і додають цій діяльності спрямованість, орієнтовану на досягнення певних цілей (за В.А.Дубровской). Вплив мотивації на поведінку людини залежить від безлічі чинників, багато в чому індивідуально і може мінятися під впливом зворотного зв'язку з боку діяльності людини.
Мотивація персоналу школи є процес спонукання працівників до діяльності для досягнення цілей організації.
Мотивування - це процес впливу на людину з метою спонукання його до певних дій шляхом пробудження в ньому певних мотивів. Мотивування складає серцевину і основу управління людиною. Ефективність управління у дуже великій мірі залежить від того, наскільки успішно здійснюється процес мотивування.
Стимулювання - це один із засобів, з допомогою якого може здійснюватися мотивування. При цьому, чим вище рівень розвитку відносин в організації, тим рідше як засоби керування людьми застосовується стимулювання. Це пов'язано з тим, що виховання і навчання як один з методів мотивування людей призводять до того, що члени організації самі виявляють зацікавлену участь у справах організації, здійснюючи необхідні дії, не чекаючи чи взагалі не одержуючи відповідного стимулюючого впливу.
Мотивація професійного розвитку - процес спонукання педагога до активної педагогічної діяльності, спрямованої на отримання нового якісного результату і сфокусованої на досягненні особистого сенсу в професії.
 

Професійний розвиток вчителя здійснюється двома шляхами:
- за допомогою самоосвіти, тобто власного бажання, постановки мети, завдань, послідовного наближення до цієї мети через певні дії;
- за рахунок усвідомленого, обов'язково добровільної участі вчителя в організованих школою заходах, тобто фактори впливу навколишнього професійного середовища на мотивацію вчителя і його бажання професійно розвиватися.
Обидва шляхи нерозривно пов'язані: вчитель сам вибирає зміст, форми, методи з пропонованої йому кимось методичної роботи, і тому остання набуває характер самоосвіти; з іншого боку, зазначає М. М. Поташник, як би вчитель сам не дбав про своє професійне зростання, скільки б не думав про нього, як би ретельно сам не проектував його, він не зможе не скористатися зовнішніми джерелами, які йому пропонує школа. Таким чином, управління в школі, керівництво педагогічним колективом є необхідним чинником професійного розвитку педагога.
 

2. Мотиви професійного розвитку педагогів навчального закладу.

         Зацікавити людей роботою - означає реалізувати плани. Зацікавити вчителів в професійному розвитку - значить надовго забезпечити успіх у розвитку своєї школи.
Професійний розвиток педагогів у школі може відбуватись під впливом педагогічного середовища, педагогічного колективу та професійної діяльності її членів. Однак результати такого розвитку будуть складатися стихійно, під впливом найрізноманітніших чинників. І якщо ми хочемо отримати ці результати, потрібна цілеспрямована робота, тобто необхідно управління професійним розвитком.

 

Система мотивації і стимулювання до професійного розвитку.

 

Мотиви до професійного розвитку

Стимули, які можна використовувати для професійного розвитку

1

Мотив самостійності, реалізація себе в професійній діяльності.

1.1. Проведенння майстер - класів для вчителів школи або міста.
1.2. Підвищення самостійності, можливість працювати за цікавою програмою, вибирати клас, встановлювати бажаний і найбільш зручний графік роботи (розклад).
1.3. Розробка, затвердження і розповсюдження авторських програм.

2

Мотив особистого розвитку, набуття нової інформації.

2.1. Направлення на стажування або престижні курси.
2.2. Наданняе часу на методичну роботу (робота на дому).
2.3. Додаткові дні до відпустки.

3

Мотив самоствердження, досягнення соціального успіху.

3.1. Организація узагальнення досвіду, сприяння у підготовці власних публікацій та посібників у пресі.
3.2. Представництво від школи на відповідальних заходах міського, обласного значення.
3.3. Призначення на посаду методиста, відповідального за стажування молодих вчителів.

4

Потреба бути в колективі.

4.1. Входження до складу різних органів, які вирішують важливі проблеми життя школи.

5

Мотив стабільності, захищеності.

5.1. Гарантія захищеності від посягань на професійну честь вчителя з боку недобросовісних  керівників, методистів, батьків.
5.2. Надання  оплачуваних годин на методичну роботу.

6

Мотив змагання.

6.1. Методичний супровід різних конкурсів професійної майстерності.

3. Вибір шляхів мотивації педагогів. Методи мотивації і стимулювання працівників.

          Керівнику також необхідно враховувати, що всі люди мотивуються різними факторами. Запорука успіху полягає в тому, щоб дати співробітникам те, чого вони дійсно хочуть, до чого прагнуть. Розібратися в цьому і сформувати відповідну систему мотивації керівнику допоможе знання соціально-психологічних типів.
     Молоді фахівці часто готові працювати за скромний оклад, на невеликому навантаженні заради отримання досвіду та відповідної кваліфікації. Вони досить інертні, пасивні у справах колективу, прагнуть накопичувати, засвоювати, а не впливати. Юні працівники не вміють планувати, прогнозувати свою роботу, визначати кінцевий результат. Їх завдання - впоратися з покладеними посадовими обов'язками. Однак пройде рік-два - і все зміниться.
     Професіонали - висококласні фахівці, які працюють насамперед на результат. Вони реалістичні, активні, ініціативні, прагнуть до участі в керівництві організацією, беруть на себе різні громадські доручення.
     Творці - це креативні особистості, інтелектуали, які віддають перевагу евристичним формам роботи. Вони шукають цікаві прийоми, підходи, прагнучи модернізувати навчальний процес. Творці здатні висувати ідеї та реалізовувати їх, але непросто уживаються в колективі, так як надміру критичні і самокритичні.
      Пунктуали - особливо цінують комфортність роботи, її своєчасний початок і завершення, чіткість і спланованість дій керівництва.
Хранителі традицій відчувають себе наставниками, неформальними лідерами. Перебуваючи в стороні від звичної суєти, метри володіють механізмом впливу на начальство, формують громадську думку і визначають часом важливі рішення.

4. Діагностичний інструментарій.

4.1. Методика «Вивчення мотивації професійної діяльності»
(К.Замфира в модифікації А.Реана).

 

МОТИВ

1

2

3

4

5

1. Грошовий заробіток

 

 

 

 

 

2. Прагнення до просування по роботі

 

 

 

 

 

3. Прагнення уникнути критики з боку колег та керівництва

 

 

 

 

 

4. Прагнення уникнути можливих покарань і неприємностей

 

 

 

 

 

5. Потреба в досягненні соціального престижу й поваги з боку інших

 

 

 

 

 

6. Задоволення від процесу й результату роботи

 

 

 

 

 

7. Можливість самореалізації в професійній діяльності.

 

 

 

 

 


4.2. Діагностика рівня готовності педагога до розвитку: анкети «Виявлення здатності вчителя до саморозвитку», «Фактори, що стимулюють навчання і перешкоджають розвитку і саморозвитку вчителів у школі".

Анкета «Виявлення здатності вчителя до саморозвитку»

  1. Я намагаюся вивчати себе.
  2. Я залишаю час для розвитку, к би не був зайнятий роботою чи домашніми справами.
  3. Перешкоді стимулюють мою активність.
  4. Я шукаю зворотній зв’язок, бо це допомагає мені пізнати та оцінити себе.
  5. Я рефлексую свою діяльність.
  6. Я аналізую свої почуття й досвід.
  7. Я багато  читаю.
  8. Я активно дискутую з тих питань, що мене хвилюють.
  9. Я вірю в свої можливості.
  10.  Я намагаюся бути відвертим.
  11.  Я відчуваю вплив оточуючих на себе.
  12.  Я керую своїм професійним розвитком й отримую позитивні результати.
  13.  Я отримую задоволення від пізнання нового.
  14.  відповідальність мене не лякає.
  15.  Я позитивно ставлюся до підвищення по роботі.

 

Анкета «Фактори, що стимулюють навчання і перешкоджають розвитку і саморозвитку вчителів у школі".

 

1. Фактори, що перешкоджають:

 - власна інерція

- розчарування від невдач

- відсутність підтримки й допомоги з боку адміністрації

- ворожість оточуючих колег

- неадекватний зворотній зв’язок з членами коллективу й керівництвом

- стан здоров’я

- відсутність часу

- обмежені ресурси, життєві обставини

2. Фактори, що стимулюють:

- методична робота

- відвідування курсів

- власний приклад і вплив на колег

- приклад і вплив адміністрації

- організація праці в школі

- увага адміністрації до проблем вчителів

- довіра в колективі

- новизна діяльності, умови роботи й можливості експериментувати

- заняття самоосвітою

- інтерес до роботи

- відповідальність до праці

- можливість отримання визнання в колективі

Категория: методические разработки | Добавил: lenusida (20.06.2014)
Просмотров: 2531 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
1 SergIllex  
0
<a href=http://zmkshop.ru/uslugi/izgotovlenie-i-montazh-metallicheskikh-ferm/>крепление металлоконструкций</a>

Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт
Часики
Поиск
Википедия
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Сделать бесплатный сайт с uCoz