Практический психолог ЭУВК№5: Котляревская Елена Александровна

Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2016 » Май » 14 » ЯК ПРАВИЛЬНО ГОТУВАТИСЯ ДО ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ
16:33
ЯК ПРАВИЛЬНО ГОТУВАТИСЯ ДО ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ

ЯК ПРАВИЛЬНО ГОТУВАТИСЯ ДО ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ

Іспити, як і більшість явищ життя, — явище пере­хідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспити із меншими витратами для свого здоров’я, отримати добрі оцінки та чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.

Іспит можна оцінити як:

  • «перетравлювання» значного обсягу інформації, яке пов’язано з великим навантаженням на мозок;
  • значне емоційне напруження та навантаження на нервову систему;
  • оцінювання не лише знань дитини, а й її особис­тості.

Страх, що виникає у дитини перед іспитом, пояснюється тим, що вона не лише боїться отримати низький бал, а й осоромитися слабкою, невпевненою поведінкою.

Правила організації вивчення навчального матеріалу

1. Підготовка приміщення. Перш ніж розпочати підготовку до іспитів, слід обладнати місце для занять: прибрати зайві речі, зручно розташувати потрібні під­ручники, посібники, зошити, папір тощо. Бажано ввести до інтер’єру жовтий та фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність.

  1. Рівень занепокоєння-рівень вимог. Щоб зменши­ти рівень тривожності та занепокоєння перед іспитами, вам необхідно активно готуватися протягом тривалого часу. Однак якщо ви мало знаєте, але при цьому маєте високий рівень вимог до себе, пов’язаний зі вступом, ви будете непокоїтеся й хвилюватися. Щоби цього уник­нути, необхідно або добре підготуватися, або знизити рівень вимог до себе.
  2. Складання плану. Починаючи готуватися до іс­питів, корисно скласти план. Спершу слід визначитися, хто ви — «сова» чи «жайворонок», і залежно від цього максимально завантажити рамкові чи, навпаки, вечірні години. Складаючи план підготовки на щодень, треба викинути зі свого лексикону фразу на кшталт «трохи по­займаюся». Доцільно чітко визначити, що саме сьогодні ви викатимете (розділ, тема, питання тощо).

Готуючись до іспитів із будь-якого предмета, до­цільно також структурувати матеріал за допомогою планів, схем, причому робити це в письмовому вигляді. Досить часто буває так; вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а починаєте відповідати—і переконуєтеся, що ваша відповідь уривчаста, фрагментарна. Записуючи план відповіді, ви стаєте в позицію людини, яка передає свої знання іншим, тобто робить те, що треба робити, відповідаючи на іспиті.

  1. Налаштування на роботу Звісно, добре по­чинати, поки ви ще не втомилися, поки свіжа голова, з найважчого, з того, що ви знаєте найгірше. Але буває так, що займатися зовсім не хочеться, немає настрою. У такому разі краще почати з того, що ви знаєте найкраще, що для вас є найцікавішим і найприємнішим. Можливо, поступово ви налаштуєтесь на роботу й зможете подужати й складніші та менш цікаві теми. Спершу слід переглянути весь матеріал і розподілити його так: якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то в перші 2 дні вивчити 70 % усього обсягу інформації, за 3-й день вивчають решту, 4-й день — для повторення вивченого. Складні теми варто чергувати з простими — не обов’язково вивчати всі питання поспіль.

Психологічні закономірності, які варто враховувати . 1. «Чинник межі». Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту, середина зазвичай швидко «вилітає» з голови. Тому під час запам’ятовування та повторення особливу увагу слід приділяти середній частині тексту.

  1. Розуміти, а не просто запам’ятовувати. Повто­рювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після «завантаження» в мозок, якщо її не повторити, витрачається на 20—30% упродовж перших 10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв. — втрете, а через 8—10 год. — учетверте і ще раз — через добу. Тільки після цього можна бути впевненим, що інформа­ція міцно запам’яталася. Для поліпшення механічного запам’ятовування дані; цифр, символів необхідно створи­ти яскраві асоціативні образи (бажано, щоб вони були нестандартними та мали зв’язок із контекстом, який ви легко запам’ятовуєте).
  2. Особливість упізнавання Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, чигав. Тож вирішу­єш, що витрачати час на це питання не варто, можна переходити до наступного питання. Насправді ж це — несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відпо­вісти на таке «знайоме запитання».
  3. Найкраще запам'ятовується те, що є «най­ближчим»: текст, малюнок, логіка, схема, усне від­творення.
  4. Слід знаходити щось цікаве в найнуднішому ма­теріалі, адже цікаве запам'ятовується небагато легше.

Підтримка батьків та друзів — один з чинників успіху. Емоційний батьківський захист — велика під­тримка. перед іспитом. Можна готуватися до іспитів удвох з другом, однокласником, адже одна голова до­бре, а дві — краще. Такий спосіб підготовки має свої переваги, якщо поставитись до нього відповідально та сумлінно. Вчити разом не варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні виступу.

Готуватися можна й так: перший день — самостійне вивчення, другий ^повторення й переказування один одному. Було б добре розділити тему за інтересами, складністю, легкістю засвоєння: один розповідає те, що інший раніше не вивчив.

Розповідати треба чітко, докладно, емоційно. Можна проводити «репетиції» перед виступом наодинці: стави­ти собі запитання, уголос на них відповідати, привчатися слухати своє мовлення.

Розпорядок дня

  1. Харчуватися необхідно З—4 рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних поживних речовин в організмі та відновлять його енергетичні витрати.

Нормальний здоровий сон та повноцінний відпо­чинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятися від щоденних занять спортом, розмов по телефону — це також буде своєрідним від­починком.

  1. Слід пам'ятати про біоритмічні особливості: «со­ва» неефективно працює о 6—8-й год. ранку, а «жайворо­нок» навряд чи буде працездатним до 2-3-ої год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 год.
  2. Можна вживати тонізуючі препарати, напри­клад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву пити тільки вранці й небагато, аби прокинутися (для тих, хто саме так звик розпочинати свій день). Кава посилює Тривож­ний стан у людях, невпевнених у собі.
  3. Заспокійливі медичні препарати зовсім вам не по­трібні, бо можуть нашкодити через те, що гальмують нервові процеси та процеси відтворення вивченого матеріалу (до того ж, їх можна вживати лише за при­значенням лікаря).
  4. Чергування відпочинку й роботи. Обов’язково потрібно чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв занять, потім — 10 хв. перерви.

7. Фізична підготовка. Щоби бути у формі, зберегти своє фізичне та психічне здоров’я, необхідно виконувати фізичні вправи та рухи, які допоможуть позбутися пси­хічного й фізичного напруження.

8.3а 2—3 дні до іспиту слід добре відпочити, інакше може з’явитися перевтома, що зведе всі ваші зусилля нанівець.

Шпаргалка — річ потрібна

Використання шпаргалок на іспиті найчастіше за­вершується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам’ятовує матеріал під час конспектування, — викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається у пам’яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати на іспит не варто.

«Спокій, лише спокій»

Слід завжди користуватися цією порадою. Адже не­рвують ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані до останньої хвилини, поки не отримають оцінку.

Щоби подолати свій страх, можна розповідати само­му собі вивчений матеріал, наче на іспиті. Уявіть складну ситуацію на виступі та знайдіть із неї вихід. Поставте самі до себе підступні запитання й дайте на них від­повідь — подолайте свій страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх ще раз.

Мета кожного учня — скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох чинників: знань і вміння поводитись на іспитах. Майте вигляд упевненої в собі людини. Спрямуйте ромову в потрібне русло. Не втрачайте самовладання, якщо не знаєте питання. Ведіть, із викладачем діалог. Змінюйте думку, скеровуйте розмову в потрібному вам напрямі. Вдягніться на іспит охайно. Говоріть неголосно, але чітко й упевнено, усмі­хайтеся. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті. Продумайте поведінку і стиль роз­мови з викладачем. Будьте спокійними й зосередженими на змісті відповіді. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі абстрагуйтеся від усього непотрібного. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід себе виявиш якнайкраще.

Просмотров: 391 | Добавил: lenusida | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт
Часики
Поиск
Календарь
«  Май 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Википедия
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Сделать бесплатный сайт с uCoz